Pressmeddelande (Copy)

The Studio Hotel opens longstay hotel

The Studio Hotel öppnar longstayhotell med fokus på bekvämlighet

The Studio Hotel, Stockholm och Kistas nya longstayhotell har öppnat. Här kan man bo allt från en natt till flera veckor. Hotellet fokuserar på att hålla hög kvalitet på inredning, design och lösningar och att erbjuda en hemtrevlig känsla till rimliga priser. Man vänder sig både till konsulter som arbetar en period i det högteknologiska Kistaområdet, såväl som till turister och barnfamiljer som vill upptäcka Stockholm.

Kista är Sveriges största IT-centrum, men många företag i området har svårt att hitta bra boende till sina konsulter och anställda. Det vill The Studio Hotel ändra på.

• Det finns ett stort behov av boenden för konsulter som arbetar i perioder i Kista. Vi ser en stor möjlighet för ett flexibelt, bekvämt och familjärt hotell som vänder sig till både konsulter och familjer på besök i Stockholm, dessutom har vi även vanliga hotellrum för affärsresenären, säger Anders Olofsson, VD och delägare.

Högst upp i hotellet, på åttonde våningen, finns vår lounge, ett slags vardagsrum för alla gäster. Här finns bekväma gemensamma utrymmen, glasade väggar, uteplatser på terrassen och utsikt över Kistas byggnader och natur. I hotellet har gästerna även tillgång till gym, bastu, tv-spelsrum, cykelrum, återvinningsrum och tvättstugor.

• Vi vill att boendet ska kännas bekvämt och hemtrevligt. Det ska vara lätt att trivas och umgås, både i rummen och på hotellet. Vi anpassar oss efter gästerna och kan till exempel erbjuda olika typer av frukost om gästerna efterfrågar det, säger Anders Olofsson.

Hotellet har 160 rum, varav 123 är longstayrum med eget kök. Många av rummen är uppdelade i en loungedel och en separat sovdel och i loungedelen kan man ställa in extra sängar om hela familjen vill bo i samma rum. Frukost ingår till alla gäster, inkl longstay gäster.

Hotellet ligger både nära centrala Kista och omgivande grönområden. Man går till centrala Kista på några minuter. Här finns den största samlingen av IT-företag i Sverige, ett av Stockholms största köpcentrum med butiker, restauranger, bowling, gocart och biograf, och tunnelbana till Stockholm.

Med tunnelbanan tar man sig till centrala Stockholm på 18 minuter. Pendeltåg tar 13 minuter till Stockholm city. Hotellet har även egna bokningsbara parkeringsplatser precis utanför entrén. Kista ligger strategiskt mellan Stockholm och Arlanda, längs med E4:an, nära flygbussar och pendeltåg.

I närområdet finns även löpspår, gräsmattor och grönområden. Det stora natur- och motionsområdet Ursvik ligger inom promenadavstånd.

Byggnaden, som ägs av Kungsleden, och är totalrenoverad för att vara energieffektiv och miljövänlig, vilket ger ett behagligt och tyst inomhusklimat året om.

KONTAKTPERSON

Anders Olofsson
VD och delägare
anders@studiohotel.se

BILDER

Klicka här för att komma till våra pressbilder

The Studio Hotel är ett privatägt longstayhotell som ägs och drivs av personer med stor erfarenhet av att utveckla och driva hotell. Hotellet i Kista är gruppens första och riktar sig både till konsulter som arbetar i Kista i perioder, affärsresenärer och familjer som vill bo bekvämt och prisvärt när de besöker i Stockholm.

Pressmeddelande (Copy)
Alla rättigheter All rights reserved © The Studio Hotel